تا حالا به این فکر کرده اید که بهتراست چه مطالب و موضوعاتی را به انگلیسی گوش بدهید؟ امروزه به لطف اینترنت شما به هزاران منبع و متد مختلف آموزش خودآموز زبان انگلیسی دسترسی دارید. اما کدام یکی از آن ها برای تقویت مهارت گوش دادن یا همان Listening  شما موثرتر است؟ 

 

اگر می خواهید درباره تقویت مهارت های زبان انگلیسی خود بیشتر بدانید این مقاله را از دست ندهید.


یکی از نکات مهم درباره Listening  که کمتر درباره آن صحبت می شود ، تفاوت بین مکالمه محاوره ای و آکادمیک و علمی است. خیلی از زبان آموزان فکر می کنند که برای بالا بردن مهارت Listening  باید به مطالب و ارائه های علمی مثل Ted Talk ها گوش بدهند.اگر شما ویدیوهای کوتاه تر را ترجیح میدهید و به مطالب علمی و اجتماعی علاقه دارید Ted Talk منبع مناسبی برای شما محسوب میشود، اما اگر قصد شما فهمیدن مکالمات محاوره ای روزمره است باید اخبار و ارائه های علمی و آکادمیک مثل Ted Talk  را فراموش کنید.

اگر می خواهید یک مکالمه معمولی را بفهمید باید به مکالمات محاوره ای گوش بدهید و برای برقراری ارتباط با افراد بومی انگلیسی زبان به این مهارت نیاز دارید. در چنین مواردی، دیدن فیلم و سریال با زبان انگلیسی حکم یک کلاس زبان را برای شما دارد.
تماشای reality show  ها یک روش بسیار عالی برای گوش دادن به مکالمات روزانه و محاوره ای است که از طریق آن ها عبارات عامیانه یا به اصطلاح کوچه بازاری را یاد میگیرید، با نحوه تلفظ کلمات انگلیسی هنگام سریع صحبت کردن آشنا میشوید، و می توانید درباره قسمت های پخش شده با انگلیسی زبانان به زبان ساده صحبت کنید . Reality showها برنامه های تلوزیونی هستند که بخش هایی از زندگی واقعی  شرکت کنندگان در آن ها به نمایش درمی آید. احتمالا همه ما تا حدودی با برنامه America’s got talent ,American idol,The voice  وسایر برنامه ها و مسابقات از این دست کم و بیش آشنا هستیم .در این مقاله از سری مقالات معرفی منابع آموزش زبان تیکا قصد داریم 5 رئالیتی شو انگلیسی زبان را به شما معرفی و شما را در تقویت زبان خودتان با کمک این برنامه ها راهنمایی کنیم.

1 . America’s Got Talent

آموزش  خودآموز و یادگیری زبان انگلیسی با سریال و فیلم


شاید شناخته شده ترین Reality show  برای ما ایرانی ها، برنامه America's got talent باشد که کشورهای دیگر در سراسر جهان نسخه هایی محلی را بر اساس آن ساخته اند. در این برنامه داوران به کشف استعداد های مختلف می پردازند و در طول قسمت های مختلف عموما ما در حال تماشای اجرای شرکت کنندگان هستیم، پس این برنامه چه کمکی به زبان آموزان می تواند بکند؟
در این برنامه داور ها بعد از هر اجرا نظر خود را به صورت مختصر یا مفصل درباره آن اجرا می گویند، این نظر معمولا یا مثبت و شامل تمجیداجرای شرکت کننده است و یا انتقاد از نحوه اجرا. به علاوه، قبل از اجرای هر شخص یا گروه معمولا یک کلیپ کوتاه درباره زندگی آن شخص یا گروه پخش میشود و آن جاست که هر نفر به زبان ساده در حد چند 1 تا 2 دقیقه زندگی و حرفه ی خود را تعریف می کند. با دنبال کردن این توضیحات و توجه به وقایعی که روی صحنه نمایش داده میشوند، شما با لغات به طور مستقیم در معرض زبان انگلیسی آمریکایی قرار میگیرید و هر بار با یک شخصیت جدید با مهارت های جدید آشنا خواهید شد. نکته مثبت دیگر تماشا کردن پنین برنامه هایی این است که در این برنامه از سرتاسر آمریکا و جهان در آن شرکت می کنند و می توانید انگلیسی با لهجه های مختلف را بشنوید و شناسایی کنید.
بعد از یک اجرای خوب از داورها تعداد زیادی کلمه و عبارت مثبت و پس از یک اجرای ضعیف عبارات منفیخواهید شنید که مستقیما به حالت چهره داوران و شرکت کنندگان ربط دارند و این امر به خاطر سپردن این عبارات را ساده تر خواهد کرد. مثلا بعد از یک اجرای خوب ممکن است این عبارات   amazing,spectacular,bloody fantastic, impressive  و سایر لغات واصطلاحات مشابه را بشنوید پس می آموزید که در توصیف یک رویداد خوب و دیدنی میتوان از این لغات استفاده کرد.


در مکالمه های انگلیسی این برنامه از عبارات مخفف مثل gonna  و wanna  زیاد استفاده می شود.
در برنامه America's got talent با عبارات محاوره ای بسیار زیاد مواجه می شوید مخصوصا اگر شرکت کننده یک کمدین هم باشد.


 

"پیشنهاد می کنم که مقاله 8 راه مکالمه انگلیسی با لهجه آمریکایی را از دست ندهید"

 


2. Survivor

متد آموزش خودآموز زبان انگلیسی با سریال و فیلم آمریکایی


دیدن چند کارمند و مدیر که به یک محیط جنگلی فرستاده می شوند و برای زنده ماندن باید سرپناه درست کنند و ماهی بگیرند ، درحالیکه اکثرا کوچکترین آشنایی با این نوع زندگی ندارند ، همیشه موجب سرگرمی است!

در ابتدای برنامه Survive Island of the Idols همه این افراد با انگیزه هستند ولی بعد از چند هفته که چند کیلو وزن کم کردند و خسته کوفته شدند، تنها یک خواسته دارند و آن هم رفتن از آن مکان هست. بین گروه های شرکت کننده همیشه چند نفری هستند که خودشان را عقل کل می دانند و سعی میکنند با تحریک دیگران و ایجاد اختلاف خودشان برنده این مسابقه بشوند.
در ابتدای هر قسمت ما صدای مجری انگلیسی زبان برنامه را می شنویم که مسابقه را توضیح می دهد و با اشاره به هر قسمت مسابقه ، تصویری از آن مرحله به شما نشان داده می شود که به درک لغات مورد استفاده کمک خواهد کرد.
در اواسط مسابقه اصطلاحات روزمره ای مثل C’mon  که در اصل به جای come on  هنگام سریع صحبت کردن اینگونه به گوش میرسد و یا let’s go  ،you got it  ،good job  و سایر عبارات ساده و نحوه و زمان استفاده از آن ها را به دفعات خواهید دید. 
همچنین مجری برنامه هنگام گزارش مسابقه از عبارات محاوره ای  بسیار زیاد استفاده می کند و معمولا هم جمله ها را کامل نمی کند و از تلفظ های غیر رسمی لغات انگلیسی مثلا gonna  به جای going to  استفاده می کند.


 

 

3.  I’m a celebrity, get me out of here

یادگیری خودآموز زبان انگلیسی با فیلم و سریال به زبان اصلی


در رئالیتی شوی I'm a celebrity, take me out of here! نیز اصول کلی این برنامه مثل Survivor  است اما با این تفاوت که شرکت کنندگان در این مسابقه ستاره های سینما و موسیقی انگلستان هستند و البته ممکن است خیلی از آن ها هم برای ما آشنا نباشند، چون هر کشور سلبریتی های خاص خودش را دارد.
مجریان این برنامه 2 مجری معروف انگلستان به نام Ant  وDec  که اهل شمال انگلیس هستند و با گوش دادن به حرف های آن دو شما می توانید با لهجه نیوکاسلی هم تا حدودی آشنا بشوید. نکته مثبت برا زبان آموزان استفاده از لغات نه چندان سخت است و زبان آموزان با سطح متوسط  قادر خواهند بود اکثر مکالمات انگلیسی را درک کنند. چالش اصلی زبان آموزان برای درک مکالمات این برنامه، درک لهجه های مختلف انگلیسی و استفاده از گرامر های غیر استاندارد است.
در این برنامه لحظه های زیادی میبینیم که :


هر2 مجری و شرکت کنندگان به طور همزمان در حال صحبت با هم دیگه هستند ، درست شبیه مکالمات انگلیسی روزانه خود ما
مجری بعضی اوقات صحبت ها را تکرار می کنند که برای مهارت شنیداری مفید است
استفاده از تلفظ های محاوره ای مثل gonna  به جای going to
تنوع لهجه های انگلیسی مورد استفاده توسط شرکت کنندگان مختلف
استفاده زیاد از افعال مرکب انگلیسی
استفاده زیاد از اصطلاحات غیر رسمی و محاوره ای زبان انگلیسی
استفاده از گرامر های بعضا غیر استاندارد که در مکالمات روزانه با آن مواجه میشویم


 

 

"پیشنهاد: مطالعه مقاله 10 اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی"

 

 

4. Gordon Ramsay’s Kitchen Nightmares

متد یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال و انیمیشن به زبان اصلی

 

این برنامه برای دوست داران غذا و کسانی که از دعوا و جدل های تلوزیونی لذت می برند قطعا توصیه می شود و در این Reality show خبری از مجری که بر روی تصویر صحبت کند نیست.
از این برنامه ورژن های مختلف در کشور های مختلف ساخته شده . در ورژن اصلی Gordon Ramsay  و سایر برنامه های مشابه سایر کشور ها یک سرآشپز وجود دارد که مدام در حال بحث و جدل و تحت استرس قرار دادن زیردستانش در تهیه غذا است ، پس طبیعتا با گفتگوهای تحت استرس و فشار کاری بالا و نحوه عکس العمل آن ها مواجه خواهید شد.


در این برنامه تعداد زیاد تلفظ های غیر رسمی و کلمات مخفف مثل  wanna  و gonna  وI dunno را خواهید شنید
آشنایی با تلفظ لغات انگلیسی در مکالماتی که به صورت سریع بیان می شوند ، مثلا عبارت you wanna make him proud of you به صورت  you wanna makim prouduh you  شنیده می شود
گوردون رمزی اکثر اوقات ing  را تلفظ نمی کند مثلا کلمه ی cooking  به گوش ما cookin  شنیده می شود و این در مکالمات انگلیسی که با سرعت بالا رد و بدل می شوند بسیار رایج اس
ت

 

 

 

5. Catfish

متد یادگیری خودآموز زبان انگلیسی با دیدن فیلم و سریال و انیمیشن به زبان اصلی


به طور کلی لغت catfish  زمانی استفاده می شود که کسی در شبکه های اجتماعی خودش را جای شخص دیگری جهت گول زدن دیگران جا می زند.
در این رئالیتی شوی آمریکایی، مجری های برنامه با تکیه بر علم روانشناسی در تلاش هستند تا به شرکت کنندگانی که فکر می کنند در شبکه های اجتماعی در حال صحبت با یک catfish هستند کمک کنند تا بتوانند درست بودن هویت فرد مورد نظر یا جعلی بودن او را تشخیص دهند.
در این برنامه به دفعات زیاد تلفظ لغات انگلیسی با لهجه آمریکایی به صورت مخفف را خواهید شنید.
و البته با توجه به شرکت کنندگان مختلف و موقعیت های مختلف که آن ها روبرو شده اند با لغات متنوع روبرو می شوید ، البته نگران نباشید چرا که اکثر لغات انگلیسی مورد استفاده برای زبان آموزان با سطح زبان انگلیسی متوسط کاملا قابل فهم است، و شما با اصطلاحات مربوط به شبکه های اجتماعی نیز آشنا خواهید شد.



یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال و انیمیشن زبان اصلی

 

چند نکته مورد نیاز زبان آموزان هنگام دیدن سریال و فیلم و انیمیشن به زبان اصلی :


1 . اگر که قسمتی از یک برنامه را متوجه نمی شوید دلسرد نشوید. قرار نیست که این برنامه ها ساده باشند اما یک تمرین و چالش فوق العاده برای زبان آموزانی است که می خواهد مکالمه های پشت سر هم انگلیسی زبان ها را متوجه شوند.اگر بتوانید با یک دوست که مهارت شنیداری قوی دارد برنامه را ببینید بسیار به شما کمک می کند.
2 . یادتان باشد که قرار نیست هر لغت و عبارتی را که شنیده اید را در مکالمات انگلیسی خودتان استفاده کنید چرا که برخی از آن ها ممکن است بسیار کم استفاده باشند و یا حتی بعضا با توجه به فرهنگ ما نامناسب باشند . پس بد نیست که قبل از استفاده از آن ها ، لغات را با معلم زبان خود چک کنید.
 3 . تمرکز خود را روی مکالمه های کوتاه بگذارید و چندین و چند بار دیدن و شنیدن آن ها را تکرار کنید. پیشرفت زبان انگلیسی شما در گرو تمرین و تکرار یک قسمت است. پس تکرار و درک کامل یک قسمت بر دیدن پشت سر هم چند قسمت پشت سر بدون پیشرفت در مهارت های زبان اولویت دارد.
4 . احتمالا در ابتدا نیاز به دیدن سریال ها با زیرنویس انگلیسی دارید که این اصلا عجیب نیست و جای نگرانی ندارد. ابتدا برای بالا بردن مهارت شنیداری و اعتماد به نفس خودتان ، سریال را با زیرنویس انگلیسی ببینید و در ادامه بدون زیرنویس انگلیسی ببینید. حالا مطالب و عباراتی را که متوجه می شوید بنویسید و بعد دوباره با زیرنویس انگلیسی آن ها را چک و اصلاح کنید و به بخش هایی که جا انداخته اید دقت کنید و این کار را تا جایی ادامه دهید تا اینکه از زیرنویس انگلیسی فقط برای چک کردن مکالمه هایی که متوجه شده اید استفاده کنید.
5.دیدن فیلم و سریال یک متد آموزش زبان انگلیسی بسیار مفید می باشد که در بسیاری از آموزشگاه های زبان هم از آن استفاده می شود . اگر شما به هر دلیل نمی خواهید در دوره های آموزش زبان آموزشگاه ها شرکت کنید ، دیدن فیلم و سریال به صورت هدف دار می تواند روشی فوق العاده برای خودآموز زبان انگلیسی باشد.

استاد زبان، استادخصوصی زبان،آموزش مجازی زبان انگلیسی،آموزش زبان ترکی


چرا آموزش آنلاین زبان اینقدر پرطرفدار شده است؟ انگلیسی ,زبان ,برنامه ,استفاده ,شرکت ,لغات ,زبان انگلیسی ,زبان آموزان ,شرکت کنندگان ,زیرنویس انگلیسی ,مکالمات انگلیسی ,زیرنویس انگلیسی ببینید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانش و علم همه چی برای تو فیلیمو 1 علت ارور HRS - تعمیر یخچال دوو آرش گیمز بیمه با طعم زندگی دز سامن گریتینگ ایران سایت